GLEDALIŠKI IN GLASBENI ABONMA SOTOČJE

Petek, 01.09.2023

V Kulturnem domu Medvode smo lahko prisluhnili predstavitvi obeh abonmajev, ki ponujata izjemne in kvalitetne predstave in koncerte z odličnimi znanimi igralci in glasbeniki in druga presenečenja. Vpis bo potekal od 4.9. do 15.9.

V Kulturnem domu Medvode smo na prvi šolski dan predstavili tudi program gledališkega in glasbenega abonmaja Sotočje.

Abonmaja ponujata izjemne in kvalitetne predstave in koncerte z odličnimi (tudi) znanimi igralci in glasbeniki, pijačo dobrodošlico na decembrski predstavi, pogovor z igralcem, osvežilni požirek pred koncerti in dodaten ogled predstave/koncerta....


Vpis bo potekal od 4. septembra naprej v našem kulturnem hramu (9.00-12.00 in 15.00-18.00), od 11. do 15. septembra pa v TIC v času uradnih ur.

Dodatne informacije o programu:  kultura@zavodsotocje.si (041 550 668)

 

Gledališki abonma Sotočje

V sezoni 2023/24 si bomo najprej v Trstu ogledali predstavo po filmskem scenariju 'As it is in Heaven' v izvedbi SSG Trst (Jure Ivanušič, Tina Gunzek, Mirel Knez in drugi), sledijo pa predstave Juriš - po motivih življenja in dela Karla Destovnika Kajuha, monokomedija Zdrava pamet (Nik Škrlec), ganljiva drama v izvedbi Milene Zupančič in Nataše Barbare Gračner (Mestno gledališče Ptuj) z naslovom Pot neizbrana, smeha in zgodovine polna predstava Passion de Pressheren v izvedbi Andreja Rozmana Roze in izjemna predstava Tridesetletnice, v izvedbi igralk mlajše generacije iz SNG Nova Gorica. 

Gledališki abonma zajema 6 predstav, od oktobra do marca, kot dodatno pa si bodo abonenti lahko ogledali še sedmo predstavo ali se udeležili koncerta, brezplačno.

 

KAY POLLAK: KAKOR V NEBESIH

SSG TRST

22. oktobra se bomo odpravili na izlet v Trst, si ogledali nekaj znamenitosti in si ogledali predstavo Kakor v nebesih.

KAKOR V NEBESIH Je zgodba o mednarodno priznanem in uspešnem dirigentu, ki prekine svojo kariero in se vrne v rojstno vas v pokrajini Norrland, na severnem delu Švedske. Ne mine dolgo, ko ga domačini povabijo, da prisluhne lokalnemu cerkvenemu zboru, ki vsak četrtek vadi v župnijski dvorani. Prosijo ga, da pride mimo, tako, neobvezno, da bi jim lahko postregel z nekaj nasveti. Povabilu se dirigent ne more upreti in od tega trenutka dalje se vse spremeni, in v vasi ni več nič tako, kot je bilo prej. Zbor se pevsko razvija in raste. Dirigent pa sklepa nova prijateljstva pa tudi sovražnike. In najde ljubezen. Tekst temelji na fimskem scenariju filma “As It Is in Heaven” iz leta 2004, ki ga je režiral Kay Pollak. Nominiran je bil za Oscarja kot najboljši tuji film.

Režiserjevo razmišljanje

Mnogi ljudje, ki preživijo hudo bolezen ali po hudi poškodbi, rečejo, da so po tem začeli živet znova. Še enkrat. Vendar: zdrugim pogledom na življenje in z drugimi vrednotami. Prav to se zgodi v naši igri, našemu glavnemu junaku. Ampak, še pomembneje je naslednje: namreč vse tisto, kar se zgodi zaradi njega skupnosti, v katero se umakne. Lahko bi rekli, da gre glavni junak »na konec sveta«, da bi tam prišel do bistva, jedra sveta. In Umetnost (glasba) je medij, način, da Človek doživi bistvo. Se dotakne svojega jedra in da gradi skupnost z Drugim(i). Torej je naša igra še kako aktualen komad o pomenu, bistvu in smotru umetnosti. Živimo v časih, ko se »stari svet« ruši in ko smo prisiljeni premisliti, kako naprej; vsaj tisti, ki smo imeli srečo in smo preživeli kovid. Umetnost, s katero glavni junak »zastrupi« svojo mikro-skupnost, se bo prek odra SSG razlila v dvorano in slovensko zamejsko skupnost. Kaj bi želeli od umetnosti še? Krasen komad za težke čase.

ZASEDBA

Slovensko stalno gledališče, Mestno gledališče Ptuj, Glasbena matica

Režija: Samo M. Strelec

Prevod: Darko Čuden

Scenografija: Marko Japelj

Glasbeni vodja: Bogdan Kralj

Pomočnik režiserja: Dejan Pevčević

Oblikovalec svetlobe: David Orešič

IGRAJO Jure Ivanušič,Tina Gunzek, Mirel Knez, Franko Korošec, Dejan Pevčević, Romeo Grebenšek, Nikla Petruška Panizon, Vesna Marija Maher, Primož Forte, Danijel Malalan, Gregor Geč, Elena Husu in Andrejka Možina (čelistka)

Druga predstava, z naslovom JURIŠ - PO MOTIVIH ŽIVLJENJA IN DELA KARLA DESTOVNIKA - KAJUHA, je avtorski projekt v izvedbi Mestnega gledališča Ptuj, pod taktirko režiserke mlajše generacije, Žive Bizovičar, tudi prejemnice Borštnikove nagrade za celostno obdelavo uprizoritvenega gradiva za Žene v testu. Slednjo je Društvo gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije razglasilo za najboljšo uprizoritev minulega leta.

Leto 2023 je razglašeno za leto pesnika Karla Destovnika – Kajuha (1922–1944); lani smo obeležili stoletnico njegovega rojstva, naslednje leto bo 80. obletnica pesnikove smrti. Pesnik, prevajalec in narodni heroj je bil rojen v Šoštanju, umrl pa je na Žlebnikovi domačiji v Šentvidu nad Zavodnjami. V napadu nemških vojakov in orožnikov je padel pod streli orožnika slovenske narodnosti, Franceta Černeta. Kot edini slovenski kulturnik je bil julija 1953 razglašen za narodnega heroja.

Kajuh danes najverjetneje velja za največjega slovenskega partizanskega pesnika. Vojne ni preživel, vendar pa za njim ostaja obsežen opus, ki ga poglavitno sestavlja poezija, nezanemarljiva pa so tudi njegova pisma, prevodi, proza in dramsko delo Mati.

Letos obeležujemo Kajuhovo leto. A zakaj? Kaj je pri Kajuhu tako vznemirljivega, tako pomembnega, da je ostal v narodnem spominu? In kaj tako problematičnega, provokativnega, subverzivnega, da njegovo leto praznujemo prepozno? Gre le za vprašanje politične ideologije? Za ohranjanje preteklih idej? Za oživljanje mrtvih, pogrevanje konfliktov nekdanjosti? A vendar zdrahe niso ohlajene, mrtvih pa nikakor ne moremo pustiti pri miru – vedno znova jih kopljemo iz grobov in si mečemo imena pozabljenih.; a ne zaradi imen, njihovih zgodb, teles ali idej, temveč zaradi metanja.

Je Kajuh, s svojimi tovariši, res želel tako prihodnost?

Morda pa tihi grobovi šepečejo še drugo pesem, pesem o svetli prihodnosti nekega naroda, pesem, ki je »nastajala v boju za nov svet, [kar] je pomenilo, da je obstajala na strani še-ne-obstoječega; posebni način obstajanja partizanske umetnosti je mogoče misliti samo kot dialektiko obstajanja in neobstajanja.«  Še v sedanjosti doni ta glas, pa čeprav za svet, ki ga ni. Kajuhove (in ostale partizanske pesmi) so artefakti, ostanki, presežki, ki jih ne znamo pospraviti ali preprosto pozabiti. Dirjajo po gozdovih, kot duhovi se pojavljajo na proslavah, odmevajo med gorami.

Medtem ko je v prostoru naše sedanjosti partizansko gibanje le jabolko spora, sladko-kisla polpreteklost našega naroda, se avtorji predstave sprašujemo predvsem o neki minuli, večno mladi generaciji. O generaciji, ki je bila prisiljena sprejemati radikalne odločitve in se je zavestno spremenila iz naivne mladine v glas upora, propagandno trobilo, steklega psa.

V kaj se torej spremeni glas umetnika v vrtincu vojne? Kaj pomeni njegovo (mlado) življenje? In kaj lahko prepoznamo, ko prisluhnemo nekdanjim sanjam prihodnosti, ki jih je že razpihal veter?

Režiserka Živa Bizovičar

Avtorski projekt

Avtorja koncepta Živa Bizovičar, Nik Žnidaršič

Krstna uprizoritev

Premiera septembra 2023

Avtorski projekt na podlagi življenja in dela Karla Destovnika Kajuha

Igrajo: Jagoda, Damjan Trbovc, Lovro Zafred, Mojka Končar k. g., Mario Dragojević k. g., Miranda Trnjanin k. g.



 

Nikita Milivojević: POT NEIZBRANA

Mestno gledališče Ptuj

Vprašanje družbene izoliranosti in osamljenosti je osrednja tema pri predstavi Pot neizbrana po besedilu Nikite Milivojevića, ki je tudi režiser predstave. Iz več virov je črpal svoj navdih, največjega pa je gotovo ponudilo življenje v tem času, ko smo se vsi srečali s situacijo, ki nas je izolirala iz vsakdanjega vrvenja in ki nas je postavila v nek zaprt, samo naš svet, v katerem opazujemo zrcalno sliko svoje notranjosti. Tako se gledališče sveta ustvari v eni sobi in nosi v sebi tako poteze komedije kot tragedije, medtem ko je minevanje neizprosna lastnost vsega živega.

Avtor besedila in režiser Nikita Milivojević je v enem svojih intervjujev zapisal: »Kar se tiče same predstave, je na nek način posvečena moji mami. Besedilo sem napisal v času korone. Nikoli nisem preživel v zadnjih tridesetih letih toliko časa doma v svoji rojstni hiši, in to z mamo. Tako je nastalo to besedilo, ki je predvsem zgodba o osamljenosti, natančneje o spominih in sanjah. Kot kaže, so spomini in sanje tisto edino, kar nam zares pripada. To je drama spominov, izgubljenega časa, ki se ves čas vrača in nas obseda. To, kar se v tej predstavi vrača v življenje, je preteklost. Besedilo je namreč v veliki meri navdihnjeno z dramami Becketta. Hoteli ali ne, na koncu vedno pridemo do Becketta.«

Predstava, ki jo bo Mestno gledališče Ptuj uprizorilo z Mileno Zupančič in Natašo Barbaro Gračner, prikazuje starejši par: mamo in hči, ki prebivata v eni sobi, polni ostankov njunega življenja. Živita med smetmi, mačkami in v sebi nosita izkrivljene spomine. Igralki, ki ju ni treba posebej predstavljati, saj sta nosilki slovenske filmske in gledališče ustvarjalnosti, vsaka po svoje doživljata sedanjost in težko zadržujeta mejo s preteklostjo. »Misliš, da živiš v sedanjosti, preteklost pa je tik za tabo, kot senca,« pravi lik matere v predstavi.

Hči ji na nekem mestu odgovarja: »Gozdna steza se razklala je na dvoje … V tem jutru mirnem ju motrim, korak ni listja pomendral … o eni sem razmišljal, drugo pa izbral …«

Prav vsi smo se v preteklih letih soočali z izolacijo, ko smo bili neprostovoljno zaprti v mikrookolja naših domov. Upi, sanje in hotenja pa so se razblinjali kot fatamorgane. In bolj, ko lovimo privide, bolj smešni smo nekomu, ki to gleda iz varnega zavetja lastne normalnosti. Bolj bizarno, smešno in noro je videti to življenje za zaprtimi vrati onkraj življenja v javnosti.

Igralki: Milena Zupančič in Nataša Barbara Gračner

Prevajalec Peter Srpčič

Avtor teksta, režiser in scenograf Nikita Milivojević

Koreografinja, izbor glasbe Amalia Bennett

Kostumografinja Stanka Vauda Benčevič

Asistentka režiserja Nika Curk

Lektor in šepetalec Simon Šerbinek

Oblikovalec svetlobe Radomir Stamenković

Izdelovalec rekvizita maske Gorazd Prinčič

Avtor fotografij: Stanislav Zebec Stanč

PASSION DE PRESSHEREN

Smeha in zgodovine polna monokomitragedija

Avtor in izvajalec: Andrej Rozman Roza

Mono komitragedija »Passion de Pressheren« zaključuje niz petih predstav Rozinteatra, ki se ukvarjajo s slovensko identiteto. Na podlagi zgodovinskih dejstev na nekoliko karikiran način predstavi čas, ko je vzporedno s Prešernovim obupom rasla ideja o zedinjeni Sloveniji.

 Andrej Rozman Roza skozi lik Franceta Prešerna in nekaterih njegovih sodobnikov gledalca popelje od začetkov Prešernovega pesništva preko njegovega sodelovanja z Matijem Čopom do zmage vznesenih narodobudnih pesmi Jovana Vesela Koseskega, marčne revolucije in Prešernove smrti.

 »Prešernovo življenje in pesništvo je v lahkotnem komedijantskem zamahu predstavljeno brez votlega in praznega malikovanja, ampak iz življensko dovolj polnokrvnih ter čustveno motiviranih situacij.« (Slavko Pezdir, Delo)

Avtor, režiser in igralec: Andrej Rozman Roza

Avtorji pesmi: France Prešeren, Janez Vesel, Jakob Zupan

Kostumografinja: Meta Sever

Glasba: Goran Završnik

Oblikovanje luči: Matjaž Štirn


Eva Mahkovic, Tereza Gregorič

TRIDESETLETNICE

SNG NOVA GORICA

Lana, Antea in Leticija so skoraj odrasle punce in prijateljice. Lana je visoko izobražena in delavna. Vse kar si želi, je dobra kariera. Antea je umetnica in borka za ženske pravice. Vse kar si želi, je ustvarjati in živeti svobodno nekonvencionalno življenje. Leticija je uspešna odvetnica in hudo popolna. Vse kar si želi, je v resnici že dosegla, pa vendar ji še zmeraj nekaj manjka. Pravkar je dobila službo v tujini, kamor si od nekdaj želijo vse tri. Želijo si ven iz Slovenije, v obljubljeno deželo, kjer lahko živijo svobodno, brez predsodkov, brez pričakovanj, kjer bi se cenili njihova sposobnost in delavnost.

Namesto v obljubljeni deželi pa se znajdejo v prelomnem obdobju, ki s sabo prinese tornado velikih življenjskih odločitev in je hkrati preizkušnja za prijateljstvo, za življenjska prepričanja, za vse, kar so si o odraslosti do zdaj samo predstavljale.

Tridesetletnice se po eni strani spopadajo z idejo sodobne ženske, ki so jo izoblikovale v času študija v zgodnjih dvajsetih, ko je idealizem še močan, zdaj pa se soočajo z resnično družbo in svojo vlogo v njej. So res (lahko) tako svobodne, kot si mislijo? So odločitve res njihove ali jih v večini usmerjajo pričakovanja drugih? Komedija o tem, kako ohraniti sebe in hkrati biti ženska, izrisuje situacije številnih sodobnih, samostojnih, izobraženih žensk, ki si želijo vzpostaviti lastno življenje, razpete med vrednotami preteklosti in sedanjosti.

Tragikomično sliko je s svojo žlahtno režijsko taktirko oblikovala Tijana Zinajić, ki je pri nas nazadnje ustvarila uspešnico Realisti. Tokrat je k sodelovanju povabila pisateljici in dramaturginji Evo Mahkovic in Terezo Gregorič, ki jima ta tema ni tuja. Kot pripadnici generacije v svojem delu večkrat obravnavata svoje stiske hkrati iskreno in z ironično distanco.

1 h 40 min

Režiserka Tijana Zinajić

Dramaturginja Tereza Gregorič

Avtorji besedil songov Eva Mahkovic, Tereza Gregorič, soustvarjalci uprizoritve

Avtor glasbenih priredb in korepetitor Anže Vrabec

Scenografinja Neža Zinajić

Kostumograf Matic Hrovat

Avtor videa Jasmin Talundžić

Avtorji koreografij Kiša Janković, soustvarjalci uprizoritve

Lektorica Anja Pišot

Oblikovalec svetlobe Igor Remeta

Oblikovalec zvoka Vladimir Hmeljak

 

IGRAJO

Antea:  Anuša Kodelja

Leticija: Lucija Harum k. g. / Arna Hadžialjević

Lana: Lara Fortuna k. g.

Januar, Moški glas, Konferansje: Jure Kopušar

Klemen: Žiga Udir

Glasbenik:Anže Vrabec

 

Foto SNG Nova Gorica/Peter Uhan

_______________________________________________

GLEDALIŠKI ABONMA SOTOČJE
6 predstav + 1
 
OKTOBER 23 - APRIL 24
- izlet v Trst z ogledom mesta in predstave Kaya Pollaka KAKOR V NEBESIH v izvedbi Slovenskega stalnega gledališča Trst 
- brezplačen ogled dodatne predstave ali koncerta v aprilu
- raznolik program s komedijami
- pijača dobrodošlica na druženju po decembrski predstavi
- pogovor z igralcem 
Cena: 75 €/ 65€

NOVO!
GLASBENI ABONMA SOTOČJE
6 koncertov

OKTOBER 23 - APRIL 24
- brezplačna udeležba na aprilskem koncertu 
- pijača dobrodošlica na vseh koncertih
Predprodajna cena: 45€, cena posamezne vstopnice 12€

____________________________________________________

 

Glasbeni abonma Sotočje


Glasbeni abonma Sotočje sestavlja 6 koncertov. Gre za nabor izjemnih in kvalitetnih glasbenikov, ki nas bodo popeljali na pot glasbe izven osnovnih življenjskih okvirov.

Koncertom bomo prisluhnili praviloma vsak 2. petek v mesecu od oktobra do aprila (z izjemo januarja), v maju pa nas čaka še dodaten brezplačni koncert. Pred vsakim koncertom bo abonente v svet glasbe pospremil osvežilni požirek v Baru kulture 313,6 v avli kulturnega doma Medvode.

 

Prisluhnili bomo:

RAIVEN z godalci

Komorni godalni orkester CAMERATA LAIBACH

ZAJTRK, duo s harmonikašem

BOŠTJAN GOMBAČ IN EDUARDO RAON - NADZEMELJSKE ZVOČNE POKRAJINE

KANTAVTOR BOŠTJAN GARTNER S SPREMLJEVALNO ZASEDBO

ROBERT PETAN z bendom

 

Vse to in še več za ceno 45€/osebo. Informacije: kultura@zavodsotocje.si