JESENSKE SERENADE 2023
V Medvode že 36. leto zapored prihajajo Jesenske serenade. Prvi koncert bo potekal v Knjižnici Medvode, v sredo, 6.9. ob 19.30 uri. Vstop prost.
Jesenske serenade Glasbena mladina ljubljanska skupaj s soorganizatorji organizira že 47. leto, v Medvode prihajajo 36.-ič.
Svoj izvor imajo v Serenadah, ki so jih prvič pripravili junija 1976 v sodelovanju s Trubarjevim antikvariatom. Mladim glasbenikom so se pridružili nadarjeni mladi igralci in skupaj so ustvarili štiri prijetne večere glasbe in poezije, ki jih je nato mnogo let oblikoval Tomaž Lorenz. Septembra 1978 so iz njih nastale Jesenske serenade, ki še vedno s svojimi štirimi večeri zapolnjujejo obdobje med koncem poletnih festivalov in začetkom koncertne sezone.

Prvemu koncertu bomo prisluhnili v Knjižnici Medvode, v sredo, 6.9. ob 19.30 uri. Vstop je prost.
PESEM PTICE
Metka Črnugelj, flavta
Maja Kralj, kitara
Koncert z besedo povezuje Dejan Pevčević.
Besedila je izbral Dejan Pevčević.
Spored:
Georg Friedrich Händel (1685–1759):
Sonata št. 2 v g-molu, HWV 360
Larghetto
Andante
Adagio
Presto
William Stanley Merwin, prevedel Miha Avanzo:
Beli Zapis
Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791):
Fantazija v d-molu, KV 397
Kahlil Gibran, prevedel Žiga Valetič:
Travna bilka je rekla
Mario Castelnuovo-Tedesco (1895–1968):
Sonatina, op. 205
Allegretto grazioso
Tempo di Siciliana
Allegretto con spirito – Scherzo – Rondo
Varlam Šaramov, prevedla Tone Pavček in Drago Bajt:
Ves čas in stalno mislim samo na to …
Heitor Villa-Lobos (1887–1959):
Bachianas Brasileiras št. 5
Niko Grafenauer:
Svoboda
Astor Piazzolla (1921–1992):
Histoire du tango (Zgodovina tanga)
I. Bordel 1900
II. Café 1930
O IZVAJALCIH:
Metka Črnugelj (2003) se je rodila v glasbeni družini v Postojni. S sedmimi leti je pričela obiskovati pouk flavte pri profesorici Suzani Furlan Mitev v Glasbeni šoli Postojna in pri njej zaključila sedem razredov. Leta 2018 je šolanje nadaljevala na Umetniški gimnaziji Konservatorija za glasbo in balet v Ljubljani v razredu priznane profesorice Nataše Paklar. V tem času je Metka osvojila večino svojih najvišjih lovorik in se razvila v mlado obetavno umetnico. Od oktobra 2022 se izobražuje na Visoki šoli za glasbo in gledališče v Münchnu pri profesorici Andrei Lieberknecht, predavateljici z mednarodno veljavo. Redno se udeležuje poletnih šol in seminarjev pri profesorjih, kot so: Felix Renggli, Andrea Lieberknecht, Gergely Ittzes, Matthieu Gauci-Ancelin, Martin Belič, Birgit Böhm, Karolina Šantl Zupan in Eva-Nina Kozmus. Že od svojega devetega leta se uspešno udeležuje tekmovanj v Sloveniji in tujini. Med svoje največje dosežke šteje zmago na mednarodnem tekmovanju EMONA leta 2018, osvojitev najvišjega števila točk na tekmovanjih Davorin Jenko (2020), Melos, PaMus Flow, IMKA in Moskva, vse v letu 2021, ter še posebej prvo mesto na 5. mednarodnem tekmovanju Theobald Böhm (2022), kjer se je na troetapnem tekmovanju pomerila v svetovni konkurenci med 81 tekmovalci kategorije do 32 let. Marca 2022 je v kvartetu flavt nastopila na koncertu Dobimo se, kot solistka pa se je pozimi 2023 predstavila na koncertnih ciklih Glasbene mladine ljubljanske ter Festivala Ljubljana. Kot komorna glasbenica je koncertirala v Sloveniji in Avstriji v duu s svojim očetom. Trenutno nadaljuje s projekti v orkestrih in Triu flavt Tubi v Nemčji, za kar prejema podporo münchenskega sklada Yehudi Menuhin Live Music Now München. Pri študiju jo podpira tudi Rotary klub Postojna – Cerknica. Konservatorij za glasbo in balet Ljubljana ji je za izjemne dosežke v letu 2021 podelil Škerjančevo nagrado.
Maja Kralj (1999) je svojo glasbeno pot začela pri sedmih letih v Glasbeni šoli Sežana. Osem let je pouk kitare obiskovala pri profesorici Nataši Črnugelj. Leta 2014 je šolanje nadaljevala na Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani v razredu profesorja Antona Črnuglja, v letu 2019 pa je začela študij na Akademiji za glasbo v Ljubljani, kjer je pod mentorstvom profesorja Andreja Grafenauerja leta 2021 tudi diplomirala. Med izobraževanjem je redno nastopala in se udeleževala tekmovanj tako doma kot tudi v tujini. Med največje rezultate sodijo: zlato priznanje na festivalu Dnevi kitare Krško 2016, druga nagrada na 2. Zagreb guitar festival (2016), prva nagrada na 3. Zagreb guitar festival (2017), druga nagrada ter zlato priznanje na državnem temovanju TEMSIG 2017 – v kitarskem duu s Tinetom Črnugljem, prva nagrada na tekmovanju Young Talent Competition, na švedskem kitarskem festivalu Uppsala XVI. International Guitar Festival 2019 ter prva nagrada in zlato priznanje na državnem tekmovanju TEMSIG 2020 – v kitarskem duu z Jako Škobernetom. Redno se udeležuje tudi mednarodnih festivalov, kjer svoje znanje izpopolnjuje pri priznanih profesorjih, kot so: Rafael Aguirre, Paolo Pegoraro, Ištvan Römer, Judicaël Perroy, Łukasz Kuropaczewski, Sanel Redžić, Xhevdet Sahatxhija, Mak Grgić, Johann Palier, Xuefei Yang, Andrea de Vitis, Costas Cotsiolis, Aniello Desiderio, Laura Young, Margarita Escarpa, Alvaro Pierri, Brian Head, Gabriel Bianco, Stephanie Jones, Anders Miolin in drugi. V sezoni 2020/21 jo je doletela čast, da je bila del evropskega programa EuroStrings - European Guitar Festival Collaborative. Kot ena izmed sedemnajstih izbranih zmagovalcev prestižnih evropskih tekmovanj je gostovala na različnih kitarskih festivalih po Evropi. Koncertirala, se izobraževala in poučevala je na festivalih: Guimarães International Guitar Festival (Portugalska), Sarajevo International Guitar Festival (Bosna in Hercegovina), Szeged International Guitar Festival (Madžarska), Twents Gitaarfestival 2020 (Nizozemska), Plovdiv GuitArt Festival (Bolgarija) in Uppsala XVII. International Guitar Festival 2021 (Švedska). V letu 2021 je opravila sprejemni izpit na Haute école de musique Genève, kjer trenutno zaključuje svoj magistrski študij v razredu priznanega profesorja Judicaëla Perroya.
Dejan Pevčević o sebi pravi: »Sem otrok Jugoslavije, rojen v zasneženi Ljubljani in od takrat živim pod Kamniško-Savinjskimi Alpami. Nekega dne sem iz radovednosti pogledal v gledališče in se zaljubil v odrske deske. Ta ljubezen me je peljala po akedemijskem dvorcu od zvedavega študenta preko diplomanta do magistra umetnosti. Med študijem in po njem sem se profesionalno igral tako v institucionalnih igralnicah (MGL, SMG, SLGC, RTV SLO, APT, MGP, Mini teater, CD …) kot tudi izven njih (ŠKUC teater, GML, Flota, KUD France Prešeren, Glesbena matica itn.). Poklicno sem deloval doma in v tujini. Najbolj zanimive igre, med tistimi, ki vam jih lahko zaupam, so bile: zvedavost v monodrami Otročarije, varanje v gledališki predstavi Igra s pari, ples v Bari-ju, zavajanje v TV-nanizanki Daleč je smrt, lebdenje v breztežnosti s predstavo GØ, poetika Jesenskih serenad, ljubljenje v filmu Deževanje, vojskovanje za Osvoboditev Primorske, potem je tu še radijska igra Sveta Barbara, režija gibljivih slik, npr. film Adrenalinc ter ostale stvaritve (99). Višek časa in energije vlagam v vse, kar miga in giba, npr.: surfanje, prijateljevanje, vandranje po svetu, potapljanje v knjigo ali morje, hribolazenje, plesno migotalkanje ...«
POPOTOVANJE
sreda, 13.9., 19.30, Cerkev sv. Janeza Krstnika v Zbiljah
Julija Vrabec, klarinet
Janez Podlesek, violina
Ana Julija Mlejnik Železnik, violina
Nejc Mikolič, viola
Tamara Gombač, violončelo
Koncert z besedo povezuje Kristijan Koželj.
Besedila je izbral Kristijan Koželj.
Spored:
Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791):
Kvintet za klarinet in godala v A-duru, KV 581
Allegro
Larghetto
Menuetto
Allegretto con variazioni
Paolo Santonino, prevedel Primož Simoniti:
Popotni dnevniki (1485-1487), odlomki
Pantagruel François Rabelais, prevedel Branko Madžarevič:
Gargantua in Pantagruel, odlomki iz romana

O IZVAJALCIH:
Julija Vrabec je svojo glasbeno pot pričela pod mentorstvom prof. Boruta Vatovca v Kopru ter nadaljevala študij v razredih prof. Jožeta Kotarja v Ljubljani in prof. Françoisa Bende v Luganu in Baslu. V Švici je dokončala solistično specializacijo. Je prejemnica prvih nagrad na tekmovanjih Temsig, Krško, Svirel, Carlino, Iscart ter Prešernove nagrade Akademije za glasbo. Kot solistka se je v okviru študija ali koncertnih ciklov predstavila ob spremljavi orkestrov Sinfonieorchester Basel, SNG Maribor in RTV Slovenija. Sodeluje v projektih orkestrov Leonore Pistoia (Italija) in City Light Orchestra (Švica) ter nastopa na festivalih, kot so Sobrio, Festival Ljubljana, Lent in Imago.
Janez Podlesek je priznan slovenski violinist in pedagog. Diplomiral je na Akademiji za glasbo v Ljubljani v razredu priznanega profesorja Primoža Novšaka, kjer je končal tudi podiplomski študij – specializacijo. 15 let je bil koncertni mojster Orkestra Slovenske filharmonije in Komornega godalnega orkestra Slovenske filharmonije. Redno deluje v Ensemble Dissonance ter triu Clavimerata, s katerima je posnel več zgoščenk. Veseli in navdihuje pa ga predvsem pedagoško delo. Uspešno poučuje na Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani in Akademiji za glasbo v Ljubljani, kjer vodi Komorni godalni orkester in poučuje violino ter komorno glasbo. Leta 2012 je pridobil naziv docenta za področje violine in leto kasneje prejel svečano listino Univerze v Ljubljani za izjemne pedagoške in raziskovalne dosežke. Sodeluje v ambicioznem projektu EMARS, v okviru katerega ima redne poletne šole in mojstrske tečaje za violino. Od leta 2018 je redno zaposlen kot izredni profesor na Akademiji za glasbo UL.
Violinistka Ana Julija Mlejnik Železnik beleži uspehe na mednarodnih odrih in je kot solistka z orkestrom debitirala v Londonu, Parizu, Tokiu, Bruslju, Anconi, Torontu in Ljubljani. Med drugim je leta 2008 ob obisku britanske kraljice Elizabete II. in vojvode Edinburškega kot solistka igrala s Policijskim orkestrom v veliki dvorani Slovenske filharmonije. Decembra 2018 ji je Univerza v Ljubljani podelila naziv asistentke na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Poleg tega je umetniška vodja festivala komorne glasbe Loka da Camera v Škofji Loki. Zelo rada se udejstvuje v komornih zasedbah. Na mednarodnem tekmovanju mladih glasbenikov v Genovi je osvojila prvo nagrado.
Violist Nejc Mikolič je z odliko diplomiral na Akademiji za glasbo v Ljubljani v razredu prof. Mileta Kosija in nato študij nadaljeval na Dunaju, na Univerzi za glasbo in upodabljajočo umetnost pri prof. H. P. Ochsenhofru. Je prejemnik dveh študentskih Prešernovih nagrad. Kot solo violist je bil zaposlen v Orkestru Slovenske filharmonije in orkestru KSO v Celovcu. Je član Slovenskega godalnega seksteta in mednarodne zasedbe Ensamble Minui. V raznih komornih zasedbah koncertira doma in v tujini. Poučuje komorno igro na Akademiji za glasbo v Ljubljani.
Tamara Gombač je diplomantka Univerze v Ljubljani, Akademije za glasbo iz razreda prof. Miloša Mlejnika. Diplomirala in magistrirala je tudi na Hochschüle für Musik, Theater und Medien Hannover v Nemčiji, v razredu prof. Leonida Gorokhova. Po zaključenem študiju deluje kot profesorica violončela, komorne igre in godalnega orkestra na Glasbeni šoli in Umetniški gimnaziji Velenje. Obenem opravlja specializiran poklic instrumentalistke v okviru statusa svobodne umetnice Ministrstva za kulturo RS. Sodeluje s slovenskimi državnimi orkestri, s Slovenskim komornim glasbenim gledališčem in z različnimi komornimi sestavi ter nastopa na koncertih in festivalih doma in v tujini.
Kristian Koželj (1984) je pesnik, igralec, pedagog in knjižničar. Je član Igralskega studia bratov Vajevec, v okviru katerega je leta 2017 uprizoril monodramo Alessandra Baricca Devetsto. Leta 2018 je pri Hiši poezije izšel njegov pesniški prvenec Muzej zaključenih razmerij, istega leta pa je prejel nagrado revije Sodobnost za najboljši slovenski esej. Takrat je v Celju tudi ustanovil mednarodni pesniški festival Izrekanja, ki ga umetniško vodi še danes. Poezijo in eseje redno objavlja v najuglednejših literarnih revijah doma in v tujini. Že desetletje je mentor srednješolskim pesnikom in igralcem. Od januarja 2021 vodi Univerzo za tretje življenjsko obdobje v okviru Osrednje knjižnice Celje. Leta 2021 je na Pesniškem turnirju Založbe Pivec s pesmijo Prvo obhajilo osvojil naslov vitez poezije.